Turó de Puigsagordi, mirador excepcional d’Osona des del sud.

Vistes des del Turó de Puigsagordi.

Amb 978 metres d’alçada, aquest és un d’aquells llocs privilegiats en quant a vistes panoràmiques. S’hi pot veure des de Centelles als seus peus, fins als Pirineus al fons mirant al nord. Tota la Plana de Vic i bona part de la comarca d’Osona es poden observar des d’aquest mirador a la part sud de la comarca.

Avui hem fet treballar el Suzuki i hem visitat dos indrets d’Osona.

El primer és el Turó de Puigsagordi, prop de Centelles, situat en aquesta paret natural que separa el Moianès d’Osona.

Hem fet una ruta circular anant per la C-17 fins a Tona, on hem agafat la carretera BV-5303 que acaba unint-se a la N-141C. Anem direcció a Collsuspina i, poc abans d’arribar a aquesta població, agafem una pista apta per a tota mena de cotxes que surt a l’esquerra.

Aquesta pista, a trams asfaltada i a trams de terra, ens portarà al cap d’uns 3 Km. fins el trencall que puja fins dalt del Turó de Puigsagordi, una explanada que limita a l’est per la cinglera que tanca l’accés natural a la comarca.

Segons el mapa de l’Alpina, entre l’inici de la pista i el turó hi ha dos dòlmens, un a cada banda, però no n’hem vist cap indicador. Son els dòlmens de la Griotera i de Mirambell. També a la vessant est del turó, a l’altra banda del Torrent de la Tosquera, el mapa marca el dolmen de la Caixa del Moro, que tampoc hem vist indicat.

Situació del Turó de Puigsagordi.

Un cop a dalt veiem aparèixer de la cinglera uns quants escaladors que arriben per la Via Ferrada de les Baumes Corcades.

Les vistes son espectaculars, malgrat que avui l’atmosfera estava una mica emboirada.

S’hi pot distingir de dreta a esquerra (de sud a nord) tot un seguit de muntanyes de perfil característic i poblacions de la Plana de Vic i el sud de la comarca.

Veiem el congost d’entrada a Osona pel sud, amb Centelles als nostres peus i els Hostalets de Balenyà una mica més al nord, el Montseny (Turó de l’Home, Les Agudes i Matagalls) al fons, la Serra de Cabrera i la de Bellmunt (amb els seus respectius santuaris). Entre mig, els pobles de Tona, Balenyà, Vic (la capital de la comarca), Manlleu, Torelló i altres poblets de la Plana. Més al nord, darrera la serra de Bellmunt treuen el cap els cims del Pirineu, amb el Puigmal al centre.

Si avui podíem distingir tot això, en un dia de bona visibilitat amb l’atmosfera neta, l’espectacle ha de ser impressionant.

Tornem a la pista principal i baixem en direcció cap a Centelles, des d’on tornem a Tona per la C-17.

Podeu tenir més informació sobre el Turó de Puigsagordi a la Wikipèdia.

La Montserrat i jo hem fet aquesta ruta amb cotxe el 12 de març, per després anar fins a Gurb per visitar el Bosc Encantat i l’església de Sant Andreu de Gurb.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de amb cotxe, Baixa Muntanya, Osona i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.