Puig Rodó, mirador de la Garrotxa.

Mirador

Caminada fàcil i cultural que ens portarà al cim del Puig Rodó, on hi ha una taula d’orientació que ens permetrà identificar tot el que veiem i des d’on tindrem unes panoràmiques sorprenents de la Garrotxa , Pirineus i fins i tot, si el dia és clar, divisarem el Golf de Roses.

Sortirem de l’àrea recreativa de Xenacs, on hi ha una petita zona d’aparcament, un restaurant i una zona de pícnic amb barbacoes.

Per arribar-hi hem d’anar fins el municipi de Les Preses per la carretera C-152 poc abans del Km 44. Si venim d’Olot haurem de travessar tot el nucli i a poc de la sortida veurem un panell informatiu que ens indica el trencall a l’esquerra. Si venim del túnel de Bracons o de Sant esteve d’en Bas, la senyalització no és tant evident i haurem d’estar amatents de veure el trencall a la dreta abans d’entrar a Les Preses.

La carretera s’enfila fins els 840 metres d’altura on hi ha l’àrea recreativa. Deixarem el cotxe i a l’esquerra del restaurant surt la pista que ens portarà al mirador.

Carbonera

Inicialment fa una lleugera baixada i en 200 metres ens porta fins una petita esplanada on hi ha el clot de les Gripes a la dreta i unes carboneres a l’esquerra. El clot està vallat per evitar accidents.

Les carboneres ens mostren com es feia el carbó antigament i uns panells informatius ens expliquen tot el procés.

Seguirem per un camí que surt a l’esquerra i que en una suau pujada ens portarà a la base del mirador. Pel camí trobarem indicadors que ens descriuen els diferents arbres que formen el bosc: roures, alzines, pi roig…). Des d’allà farem una darrera pujada un pèl més costeruda fins arribar a dalt del mirador.

Mirador

El mirador és una construcció de pedra circular amb una paret de poca alçada on estan referenciats tots els llocs destacables que veiem des d’aquí. Entre d’altres punts geogràfics podem veure el Puigsacalm, el Pirineu, el Canigó, Olot, la Fageda d’en Jordà, i si el dia és clar i transparent veurem el Golf de Roses. Si la vista és bona ens podem passar una bona estona admirant el paisatge i identificant els diferents indrets que ens mostra la taula d’orientació.

La Fageda d’en Jordà des del Mirador

Baixarem pel mateix camí fins la base del mirador, però arribats aquí agafarem el camí de l’esquerra que baixa més dret que el de la pujada, passarem pels avencs del Teixó i, un cop arribem a les carboneres seguirem per la pista fins l’àrea recreativa de Xenacs.

En total haurem fet uns 1,97 km i uns 60 metres de desnivell, una curta caminada que val la pena pel paisatge, les vistes i la informació cultural que hem anat trobant pel camí.

La Montserrat i jo vam fer aquesta caminada en diverses ocasions: novembre de 2013, gener de 2014 i la darrera l’11 d’agost de 2016; vam estar 42 minuts caminant i gairebé el mateix temps aturats mirant el paisatge o prenent notes.

Podeu veure el track de la caminada a la meva pàgina de Wikiloc.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Baixa Muntanya, Cultural, D'anar i tornar, La Garrotxa, Miradors i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.