Pels voltants del Castell de Montesquiu. (I – Ruta curta).

El Castell de Montesquiu

Aquesta caminada és un passegi per la part obaga del Castell de Montesquiu, al límit nord de la comarca d’Osona. Una zona de boscos i rieres poc coneguda, la qual cosa garanteix la tranquil·litat durant la caminada.

No tindrem bones vistes, excepte a l’inici, que veurem entremig de les muntanyes més properes, tot el Montseny al fons del paisatge, des del Tagamanent fons Les Agudes. Tot això en un dia clar com el que hem pogut gaudir nosaltres durant la passejada d’avui.

En aquesta caminada el que busquem és tranquil·litat i escoltar els cants dels ocells, molt abundants en aquesta zona, on podem veure nius de fusta penjant de les branques de bastants arbres.

Aquí en teniu un tast dels cants que podeu escoltar si teniu sort.

El camí surt del aparcament del Castell de Montesquiu, que val la pena visitar si no el coneixeu, està marcat amb fites de color vermell i s’anomena «L’obaga del castell».

Hi ha dos recorreguts més que comentarem en propers escrits. Tots tres recorreguts surten del mateix punt i tenen en comú la part inicial i la final.

El Montseny al fons, des del Castell de Montesquiu.

Voregem el castell per la dreta fins arribar a la part posterior, on la pista fa una pronunciada «S» descendent. A la dreta hi ha una zona de pic-nic que us pot servir per fer un mos a l’inici o al final de la caminada.

Tot el camí transcorre per una pista ample i en molt bon estat.

Anem baixant poc a poc fins arribar a una corba on la pista es divideix. Una fita ens indica que la direcció a seguir per continuar fent el camí de l’obaga és la de l’esquerra. La de la dreta l’agafarem per fer els dos recorreguts més llargs.

Seguim descendent lentament ara amb el castell a la nostra esquerra i la riera de la Solana a la dreta. Al cap de poca estona podrem veure el castell, la qual cosa ens indica que aviat arribarem a l’inici de la pujada final.

A la nostra dreta veiem una altre pista que és la que utilitzarem en el segon itinerari per tornar. A partir d’aquí dons, el camí és comú per aquest recorregut i pel segon. Ben aviat veiem els indicadors d’un pas a nivell ferroviari (el tren de Barcelona a Puigcerdà).

Tant bon punt arribem al pas a nivell, a la dreta veiem una pista que és la que fa el retorn del tercer recorregut (el més llarg) .

A l’esquerra surt un corriol amb les marques d’un GR que comença la pujada al castell. És una pujada considerable que guanya en poc recorregut tot el que hem estat baixant fins ara. A trossos amb fustes que fan d’esglaons o arrels dels arbres que fan el mateix servei i a trossos amb pujades arribarem al aparcament del castell d’on hem sortit.

En total són 2’35 quilòmetres que es poden fer tranquil·lament tot xino-xano, buscant tranquil·litat i relaxació.

El 16 d’abril de 2016 el vam fer la Montserrat i jo, que ja el coneixíem per haver-lo fet algunes vegades anteriorment.

Podeu descarregar-vos el track del Wikilog.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Baixa Muntanya, Caminades, Circular, Osona i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.