Núria, circular pel Bosc de la Verge. Improvisant entre boira i vent.

Des de la pujada al Roc de l'Ortigar, a la dreta el Bosc de la Verge.

Des de la pujada al Roc de l’Ortigar, a la dreta el Bosc de la Verge.

Aquesta caminada només es pot fer mentre les pistes d’esquí no son obertes, perquè a la part més alta del recorregut creuem les pistes del Bosc de la Verge. Tret d’això es pot fer a qualsevol època de l’any. Les vistes del Santuari i les muntanyes de l’Olla de Núria són espectaculars. És una caminada força fàcil a l’estiu que es pot complicar una mica a l’hivern si hi ha neu.

En principi l’objectiu no era pujar a Núria per fer aquest recorregut, sinó pujar al Puigmal. Però un cop vam baixar del cremallera ens vam trobar amb boires als cims i molt vent. Malgrat això vam decidir intentar-ho.
Vàrem agafar el camí que puja cap el Roc de l’Ortigar.

Coll del Roc de l'Ortigar,

Coll del Roc de l’Ortigar,

Després de travessar el bosc, quan ja havíem salvat uns 200 metres de desnivell i a poc d’arribar al Pla de l’Ortigar, els forts cops de vent, la mica de neu que hi havia i el plujim que començava a caure ens van fer aturar més d’un cop.
Finalment, veient que la boira baixava dels cims, vam decidir fer mitja volta i tornar al Santuari.
Abans d’emprendre la baixada vam tenir l’agradable possibilitat de veure un parell d’isards a la part alta de la pendent.
Mentre baixàvem vam decidir provar sort pel Bosc de la Verge, que era davant nostre a l’altra banda del Santuari.
Un cop al Santuari ens vam dirigir cap a l’estació del cremallera i d’allà al pont de pedra que creua el torrent de Noufonts. El passem i enfilem cap el camí que porta a les valls del Nou Fonts i del Nou Creus. Ha deixat de ploure i per aquesta vessant el vent és considerablement més fluix.
Després d’un petit tram costerut ens endinsem al bosc seguint un camí bastant ample i ben marcat que va guanyant alçada suaument.
Seguint aquest camí arribarem a un punt on surt el camí que va fins l’Alberg de l’Àguila. Passem de llarg i seguim pel camí que ens portarà fins el Pont de l’Escudé (a uns 2.100 m.) on la vall es bifurca en dos, el de la dreta ens porta al Coll de Nou Creus i el de l’esquerra cap el Coll del Nou Fonts.
Arribats aquí fem marxa enrere fins arribar al camí que porta a l’Alberg (a 2.090 m.).
Agafem aquest camí i anem guanyant alçada alternant trams costeruts i trams més suaus. Travessem les pistes que baixen pel Bosc de la Verge per la part més alta, però no per la seva capçalera, per aquest motiu és impossible fer aquest recorregut durant l’època de neu si aquestes pistes són obertes.
Arribem a l’alberg del Pic de l’Àguila (a 2.122 m.) per la part superior i, sense entrar dins, anem a l’esplanada que hi ha al darrera.
Aquest mirador està orientat cap la vall de Núria i les vistes són espectaculars sobre aquesta vall. Si el dia és clar podem arribar a veure nítidament la silueta del Tagamanent i part del Pla de la Calma, al Montseny.
Després de fer fotos i gaudir de les vistes baixem per la pista encimentada que ressegueix el traçat de les vies de l’antic funicular que enllaçava el Santuari i l’alberg. Aquest funicular va ser substituït fa anys per l’actual telecabina que passa per la nostra dreta.
La pendent és prou forta per baixar els 150 metres de desnivell en un recorregut relativament curt.
Arribem a la estació del Cremallera i creuem les vies, donant per finalitzada la ruta quan comença a ploure.

Aquest recorregut el vam fer la Meritxell i jo a mitjans del mes de maig de 2015, en un dia atípic on el matí va ser meteorològicament dolent però que a la tarda va lluir el Sol.
En sentit contrari, des de l’Alberg, travessant el Bosc de la Verge fins l’encreuament amb el camí que baixa del Nou Creus i el Nou Fonts, i d’allí al Santuari, l’havíem fet la Montserrat i jo mesos abans, a la tardor, amb un temps excel·lent.

Podeu descarregar el track a la pàgina de Wikiloc “Ruta circular pel bosc de la Verge (Núria)“.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Alta Muntanya, Circular, Ripollés i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.