De Santillana del Mar al Castell de Vispieres (Cantabria)

Turó del castell de Vispieres

A finals de juliol del 2006 vam anar a passar uns dies al poble càntabre de Santillana del Mar, famós perquè al seu terme municipal hi ha les famoses coves d’Altamira, però que té moltes coses més per admirar, com el nucli antic de Santillana, amb la seva Col·legiata, o el turó on hi ha les restes del castell de Vispieres.

Aquesta caminada és molt fàcil i ens porta a un turonet proper al nucli de Santillana on hi ha les poques restes que queden del castell de Viesperes, del qual en podeu trobar referències a la Wiquipèdia (la versió en castellà no aporta més dades que la catalana).

Col·legiata de Santillana del Mar

El turonet, d’uns 230 metres d’altitud és a uns 2,5 km del centre del nucli urbà, i el desnivell que haurem de superar ronda els 170 metres, és un dels més alts de la zona la qual cosa ens promet bones vistes.

Per sort el dia no era assolellat, ja que la major part del camí es fa per zones mancades de bosc i mombres, només al arribar al turó hi ha un bosc que permet fer la pujada final sota ombra en un dia de sol.

Sortirem del costat mateix del Museo Diocesano, que és a la cantonada de l’Avinguda de Dorat (carretera CA-131) amb l’Avinguda del Alcalde Antonio Sandi (carretera CA-133). Seguim per l’Av. de Dorat uns 400 metres on trobarem el carrer Castío que en 900 metres més ens portarà a una rotonda. La primera sortida a la dreta d’aquesta rotonda veurem l’indicador del camí del castell. Apartir d’aquí seguirem una pista entre conreus que va gairebé en línia recta fins la base del turó.

Arribats al turó agafarem el camí de l’esquerra, que s’endinsa en un petit bosc fins trobar un camí amb baranes de fusta que, fent ziga-zagues guanya els 34 metres de desnivell que ens separen del cim.

Restes del castell de Vispieres

Del castell només en queden un parell de parets de poca alçada. Val a dir que el lloc està bastant mal cuidat.

Però com hem dit abans el que importa son les vistes de 360º que ens permeten veure una amplia extensió de la zona, amb els seus camps de conreu i diferents petits nuclis que formen el municipi de Santillana del Mar, el més important del qual és Santillana, i fins i tot el mar.

Als peus del turó hi ha els nuclis de Vispieres (que li dona el nom), Quevedo, Camplengo i altres.

Vistes des del castell

La tornada la farem baixant pel mateix camí protegit per baranes de fusta i, un cop arribats a la pista per la qual hem vingut l’agafarem a la dreta i vorejarem la base del turó fins trobar de nou la pista que ens portarà a Santillana desfent el camí d’anada.

El track d’aquesta passejada el trobareu al meu compte del Wikiloc.

La caminada la vam fer la Montserrat i jo el 28 de juliol de 2016.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Baixa Muntanya, Caminades, Cantàbria, Circular, Miradors, Xino-xano i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.