Sancionen les “low cost”. I què?

Per fi les han sancionat com Deu mana. Amb multes, publicació de la sanció i obligació de retornar els diners. Però, ¿servirà d’alguna cosa?

Només cal fer quatre números, amb el que guanyen cobrant suplements pagar la sanció els surt a compte. Almenys fins ara.

Torno al meu escrit del dia 24 de setembre. És aquesta la imatge que volem per l’aeroport d’El Prat? Per qualsevol aeroport català? Es pot aspirar a fer de l’aeroport barceloní un “hub” amb aquestes companyies pel mig?

Segueixo pensant que les “low cost” són un llast que l’aeroport d’El Prat no es pot permetre.

A més hi ha una altra cosa. Sancionar companyies és una imatge que degrada un aeroport. O se’ls posa una sanció exemplar o tanquem la paradeta.

Ja sé que gràcies a aquestes companyies hi ha molta gent que pot viatjar i que, amb els preus d’una companyia “normal” (entre cometes perquè ningú s’ofengui) no ho podrien fer. Però hi ha casos que clamen al cel. L’altre dia ho explicaven per la televisió: cinc amics que van fer una maleta comuna i els van clavar 20 euros per facturar-la! Al diari Avui hi havia una carta d’una parella d’amics que no varen poder agafar l’avió perquè els van tancar la porta pels morros amb males maneres en no voler pagar una taxa suplementària per equipatge.

Tot això s’ha d’acabar. El client té dret a saber el cost total del bitllet quan el compra. No pot ser que hagi d’anar pagant suplements inesperats.

Albert Castany.

Montgat, 11 d’octubre de 2010.

.

Les opinions d’aquest bloc són exclusivament meves i no reflecteixen el pensament de cap partit, associació ni empresa.

.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *